Succesele erotice ale lui Ion Barbu

ion barbuPovestește Ovid S. Crohmălniceanu:

Ion Barbu îmi împărtășea, neluând nicio precauție nominală, succesele sale erotice, scoțând în evidență frăgezimea și splendoarea vânatului. Într-o zi, am aflat de la el cum pierduse o asemenea pradă, cu care avea realmente toate motivele să se laude.

Făcuse greșeala, spunea, să o ducă acasă în mașină pe protagonistă, și soțul îl văzuse. I-a pus imediat consoartei chestiunea de încredere, ori rupe cu Barbu, ori o lasă. “Și cum, maestre, am întrebat eu lingușitor, a fost în stare să-l prefere pe nespălatul ăla în locul dumneavoastră? “Dragul meu, mi-a răspuns poetul, oftând melancolic și neocolind verdeața cuvântului, căruia îi dau aici un echivalent mai pudic, ce vrei? Aia de treizeci și aia de șaizeci de ani!” 🙂


sursa: Ovid S. Crohmălniceanu, Amintiri deghizate, Ediție îngrijită și prefață de Ioana Pârvulescu, București, Humanitas, 2012

Lasă un răspuns

