Greşeala lui Isaac Asimov

asimov isaacPovesteşte Isaac Asimov: „Copilăria mi-am petrecut-o în tovărăşia surioarei mele, Marcia, care s-a născut pe 17 iunie 1922, în Rusia, şi care, la data plecării noastre în Statele Unite, avea vârsta de opt luni. Ea mi s-a plâns adesea că o amintesc prea puţin în scrierile mele şi are dreptate. În 1974 însă am publicat o carte în care am menţionat că s-a născut în Rusia. 🙂

I-am telefonat ca să-i citesc pasajul respectiv, vrând să-i demonstrez că uneori pomenesc de ea, şi imediat a izbucnit în bocete prelungi şi isterice.

– Ce s-a întâmplat? am întrebat-o consternat.

Printre suspine, mi-a răspuns:

– Acum, toţi vor şti câţi ani am… (Pe atunci, avea cincizeci şi doi.)” 🙂

sursa: Isaac Asimov, Autobiografie, trad: Mihai-Dan Pavelescu, Bucureşti, Teora, 1997

Lasă un răspuns

