Rugăciuni şi magie

andre maurois

Andre Maurois povesteşte în „Memorii”:

„Ca mulţi copii am făcut o serie de experienţe nereuşite privind eficacitatea rugăciunii. Într-o zi în care aveam lucrare la geografie, m-am rugat să ne cadă afluenţii Senei, pe care-i cunoşteam mai bine, decât cei ai Loarei, pe care nu-i puteam reţine. Profesorul ne-a dat Loara, iar credinţa mea a început să se clatine. 🙂

O perioadă de timp, sora mea Marguerite şi cu mine ne-am dedat unor practici de magie. Am inventat un diavol deosebit de puternic pe care l-am numit Domnul Destin şi care-şi avea templul într-un colţ al coridorului. Dacă mergeam în direcţia aceea şi dacă strigam: „Domnule Destin, faceţi astfel încât să mergem joi la circ!” rugăciunea era îndeplinită… uneori. Probabil pentru că mama ne auzea când strigam.” 🙂

Lasă un răspuns

