Legenda întemeierii Romei – rezumat

legenda intemeirii Romei

Legenda spune că Enea, fiul troianului Anchise şi al zeiţei Venus, a debarcat în regiunea Latium în fruntea celor care supravieţuiseră distrugerii Troiei. După unele lupte cu băştinaşii, Enea s-a însurat cu Lavinia, fiica regelui local Latinus şi a domnit în Latium.

După moartea lui Enea, fiul său Iulus a întemeiat cetatea Alba Longa, al cărei rege a devenit. Un urmaş al lui Iulus, Numitor, a fost detronat de fratele său, prinţul Amuliu. Fiica lui Numitor, Rhea Silvia, a născut doi gemeni, pe Romulus şi Remus, care erau copiii zeului Marte. Amuliu a silit-o pe Rhea Silvia să abandoneze pe gemeni pe râul Tibru. Ei au fost salvaţi de o lupoaică  şi apoi de un păstor care i-a crescut ca pe fii săi. Ajunşi mari, Romulus şi Remus au redat domnia cetăţii Alba Longa bunicului lor; apoi au întemeiat Roma. În timpul construirii oraşului, între gemeni a izbucnit o încăierare, în urma căreia Remus a fost ucis.

Populaţia noii cetăţi a crescut în urma răpirii fetelor sabine de către romani. Războiul între romani şi sabini s-a încheiat în urma intervenţiei sabinelor, care între timp se ataşaseră de bărbaţii lor.

101 responses

  1. gugu gaga e plea lung

    1. ai mancat un „l”fomistule

      1. esti cam dur,tu nu vezi cum se numeste ,,bebelusu alex,,

      2. da chiar ce varsta ai 3 ani,ca doar esti bebe.

  2. Frumos si interesant !!!

  3. este foarte bine cum a scris . felicitari !!!!!!!!!!!!!

  4. Foarte frumos si foarte pe scurt !!!
    Felicitari !!!

  5. foarte scurt si la obiect !!!

  6. da. este un rezumat numai bun.

  7. Super! am luat 10 la latina! mz mult si continua cu asemena rezumate:*

  8. este un rezumat foarte bun

    1. da este foarte bun!

  9. Foarte bun referatul, felicitari.. apreciez munca depusa. )_(

  10. ms mult am loat 10 la latina ms tare mult esti cel/cea mai tare

    1. bv tie eu am luat 10 minus

      1. poate minus 10 prostule…

    2. Si cred ca ai „loat” 4 la romana

  11. ms am luat 10 la istorie

  12. multumim mult!!!….:))

  13. Super!Ms pt ajutorul la istorie 😀

  14. Kuro no Shinigami | Răspunde

    ありがとう=Arigatō=Multumesc

    1. inveti japoneza sau vizionezi seriale ?

  15. scurt si la subiect , m-a salvat de un 4 la latina !!!!
    multumesc mult redactorului 🙂

  16. Multumeeesc mult… mi-a fost de mare ajutor. 🙂

    1. si mie mia fost de mare ajutor!

  17. Scurt, da bun.

  18. Ms Mult scurt si la obiect exact ce-mi trebuia …
    cu ajutorul tau am luat 10 la latina

  19. ms mult am luat 4 ca e scurt si ne este bun

    1. multumesc mult pentru informatii

  20. Bravo ! Foarte bine sczris si scurt . M-a ajutat foarte mult la ora !

  21. va iubesc ati facut un referat ft bun vas da un zece pt asta

  22. Multumesc.Este foarte interesant si pe scurt.Am luat 10:)

    1. bv si eu am luat 10 mama mi-a luat iphone 5c

  23. este foarte frumos scurt si foarte usor de invatat

  24. Multumesc pt referat

  25. Gata tema la istorie

    1. si tie ti-o dat tema cu asta???

  26. nam vazut un rezumat mai scurt !!
    e perfect! :*

  27. eu am luat 10 la latina si mama mi-a luat iphone 5c ms tare mult :* ❤ :* ❤ :* ❤

  28. Sunt incanta de istorie

  29. Multumesc pentru o nota foarte buna

  30. Eo am nevoie de cel putin 2 pagini , dar rezumatul este bun.

  31. Ms pt un 5.E prea scurta !!!!!!!!!!!!!!!
    Dar ca si continut profu zice ca e buna .

  32. Exact ce ne trebuie la scoala!

  33. Super tare frate…Am luat 10 la istorie continua tot asa ! ! !

  34. mi-am facut tema la romana !!!!!!!1

  35. Aceasta poveste este foarte buna pentru referatele copii lor! De exemplu fiul meu a luat zece. Multumesc Horia!

  36. Mersi tata!

  37. E foarte bine scris.Felicitari!

  38. foarte bine,felicitari

  39. bine gandit si logic interesant felicitari mrs.!!!!!!!!!!!!!!!

  40. E bun , dar cam prea scurt.. Pt test o sa iau un 5 de-i scriu asta

  41. multumesc mult e superba :))))

  42. ma ajutat mult aceasta legenda 🙂

  43. va felicit!!!

  44. imi place dar eu oricum nu raspunde deci ma ajuta la partea mai impaoratanta unde ma pune ))))>

  45. super tare
    e mult mai scurta decat am gasit eu
    mersi 🙂

  46. o ce frumoasa a fost

  47. ce frumoasa a fost

  48. Via multumesc pentru ajutor .

  49. Ms am luat 10

  50. Multunesc, am loat 9 la latinie. Foarte bine acest rezumat, am loat 9. Bravo mersi.

  51. Este buna pentru scoala ,cine a scriso bravo .Este scurta ,dar este la subiect:D

  52. Foarte bun am lu-at 10 la Romana .Ms !!!!!!!!!

  53. Foarte bun am lu-at 10 la Romana .Ms !!!!!!!!!

  54. mai ajutat foarte mult. am luat 10 la istorie

  55. este super imi place

  56. este bun am luat 10 plus

  57. AM TERMINAT SI EU TEMA
    YUPYYY

  58. Foarte interesanta si foarte…bine

  59. FOARTE INTERESANT !!!!! BRAVO CELOR CARE L-AU SCRIS!!!!!!!!

  60. Mersi ma ajutat foarte mult

  61. Asta e legenda scrisa pe. Scurt??

  62. foarte bun . am luat zece cu el .bravo cui l-a scris .este scurt dar bun.BRAVO!!!!!!!!!!!!!!!

  63. este foarte bun

  64. Bravo este foarte buna te felicit!!!!!

  65. Andreea
    bun chiar foarte bun eu una cred asta dar de exemplu fratele meu spune ca vrea sa fie mai scurt pentu ca ii lene sa scrie atata

  66. chiar este foarte bun eu am luat 9 pentru ca nu l-am stiut pe dinafara. Bravo!

  67. Foarte bine scris!!!

  68. gata cu tema la istorie
    totusi cam complicat si multe persoane de retinut

  69. Foarte bun!! :)))

  70. a fost super .Azi dau test la istorie

  71. Foarte bun!!

    1. AI DREPTARE

  72. totul e pe scurt

  73. II multumesc redactorului pentru acest rezumat! M-a ajutat foarte mult!

  74. Mulţumesc frumos pentru rezumat.Este exact ce căutam! 🙂 Tema mea la latină este ca şi făcută. :))

  75. Ce fascinantă este povestea

  76. christiana selaru | Răspunde

    multumesc mult pentru ajutor!:)))))))

  77. Super bravo

Lasă un răspuns

